شب های کابل

مشک تازه می بارد ابر بهمن کابل:::::::موج سبزه می کارد کو و برزن کابل:::::::ابر چشم تر دارد، سبزه بال و پر دارد::::::نکهت دگر ..

شب های کابل

مشک تازه می بارد ابر بهمن کابل:::::::موج سبزه می کارد کو و برزن کابل:::::::ابر چشم تر دارد، سبزه بال و پر دارد::::::نکهت دگر ..

به اجازه شاعر گرامی من نام این شعر زیبا را ؛آزادی؛ گذاشتم

من لاله ی  آزادم ، خود  رویم  و  خود  بویم
در دشت  مکان دارم، هم فطرت آهویم

 آبم  نم   باران  است  ،  فارغ   ز لب  جویم
تنگ است محیط آن جا،در باغ نمی رویم


من لاله ی آزادم ، خود رویم و خود بویم

از خون رگ خویش است ،گررنگ به رخ دارم
مشّاطه  نمی خواهد  زیبایی  رخسارم

بر   ساقه ی  خود  ثابت ،  فارغ  ز  مددکارم
نی  در  طلب  یارم  ،  نی  در  غم  اغیارم
 

من لاله ی آزادم ، خود رویم و خود بویم


هر  صبح  نسیم  آید ، بر قصد طواف  من
آهو  برگان  را   چشم، از دیدن من روشن

سوزنده  چراغستم ، در گوشه ى این  مامن
پروانه بسى  دارم ،  سرگشته   به پیرامن


من لاله ى آزادم ، خود رویم و خود بویم


ازجلوه ى سبز  و  سرخ ،  طرح  چمنى  ریزم
گشته است  ختن صحرا ،  از  بوى دلاویزم


خم مى شوم از مستى،هرلحظه و مى خیزم
سر  تا  به  قدم نازم  ، پا  تا  به سر انگیزم


من لاله ى آزادم ، خود رویم و خود بویم


جوش مى و مستى بین، در چهره ى گلگونم
داغ است نشان عشق، در سینه ى پرخونم

آزاده  و   سرمستم  ،  خو  کرده   به  هامونم
رانده ست جنون عشق ، از شهر به افسونم
 

من لاله ى آزادم ، خود رویم و خود بویم

از   سعى  کسى  منّت  بر  خود  نپذیرم  من
قید چمن  و  گلشن ،  بر  خویش  نگیرم  من

بر  فطرت  خود  نازم  ،  وارسته  ضمیرم   من
آزاده    برون    آیم    ،    آزاده    بمیرم    من 
 

من لاله ى آزادم ، خود رویم و خود بویم

*شعر از محٌمد ابراهیم صفا٬ شاعر معاصر افغانستانی

آهنگی از شعر بالا به آواز هنرمند جوان سحر آفرین

نظرات 5 + ارسال نظر
REZA BAKHSH AKHLAGHI سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:23 ب.ظ http://mohajereshiraz.blogsky.com

سلام دوست عزیز
ما وبلاگ نویسها باید حداقل یک کاری برای این فاجعه وشیانه کوچیها باید بکنیم
من به همه دوستهای افغانی کامنت میزارم که یک مطلب اعتراض آمیز بنویسند شما هم به همه دوستانت بگو
موفق باشین

REZA BAKHSH AKHLAGHI سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:24 ب.ظ http://mohajereshiraz.blogsky.com

شما هم یک مطلب بنویسین

فاضل پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:54 ب.ظ http://fazelsafi.blogfa.com

سلام و عرض ادب حظور تو عزیز ,

آمدم دعوتت کنم تا قدم رنجه کنی و مهمان کلبه ویران من شوی
اینبار هم مثل ماه های قبل 15 پست جدید گذاشتم بخوان و برایم بگو که کدامش خوب بود .

امید مطالب خسته کن تمام نشود !!!


تا دیدار هموطن من[بدرود][گل][گل][گل]

ریحانه یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 04:30 ب.ظ

هر روز می خونمش شعر بسیار زیباییست

سیاووش یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 12:08 ب.ظ http://Tajikistan Vahdat

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد